Lördagnatt på tåget

Igår åkte jag ett tåg från hemma till mitt andra hemma. Tåget var i tid och resan skulle ta tre timmar. Men det var tre spårbrott efter rälsen så resan tog istället nio timmar. Det som kändes mest frusterande var att jag kunde ha åkt bil istället och då varit framme kl 20 istället för 03. 

Slutsnackat om tågresan, men jag är dock fortfarande arg. Mest arg är jag över privatiseringen och avregleringen. De kan ju inte sköta underhållet av järnvägen. Det hade ju inte blivit någon försening om rälsen varit i bra skick. Det måste ju bli billigare att sköta underhållet så man slipper alla utgifter vid förseningar. Är det någon stolle som bestämmer och inte tänker längre än näsan räcker? 


Meeen, i alla fall så bjöd jag på världens bästa korridorsfika idag. Nästan så att jag blir kär i mig själv. 

Två sorters snöbollar, ingefärskkola med valnötter, tryfflar, köpta pepparkakor och några
chokladpraliner som jag inte orkade trycka i mig i torsdags
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }