Mitt eviga problem

Har haft huvudvärk hela dagen (som vanligt, men lite mer) men på corepasset bröt det ut ordentligt. Sen var jag med på bodybalance direkt efter det och jag kände att jag inte riktigt kunde njuta av träningen och koncentrera mig så som jag ville. Så himla irriterande med denna ständiga värk!

Sen så var jag dum nog och tog inte en Ibumetin förrän tre timmar senare. Har bara suttit här och degat och låtit tiden rinna iväg medan jag ojat mit över värken. Tänkte laga mat, tänkte städa och tänkte plugga men det gick liksom inte. Mja, städa kanske skulle ha gått ganska bra ändå...

Hittade dock på några nya ta-bort-huvudvärken-övningar och det fungerade väldigt bra. Fast det kan ju också vara så att Ibumetinen bidrog en del. Första "övningen" måste utföras i en dusch. Jag höll helt enkelt duschmunstycket cirka 15-20 centimeter från pannan och duschade på ganska varmt och med hyfsat hårt tryck. Ändå tills det kändes helt knasigt i huden. Och så upprepade jag det några gånger.

Andra "övningen" är spikmattan. Först la jag mig ner påmage och satte pannan på mattan en stund. Sen tryckte jag spikmattan runt hela huvudet.

Gjorde en tredje "övning" också, men den gör jag ofta. Och det är att jag borstar håret eller masserar hårbotten kanske är en bättre beskrivning. Använder min stora hårborste och drar bakåt längs huvudet bara.

Så om jag nu har spänningar som jag inte ens känner av så måste de ju ha släppt nu. Har för övrigt äntligen fått en tid till neurologen, så det ska bli mycket spännade. 


Huvudvärken sitter dock kvar, men den är mildare.

Kommentarer
Postat av: Therese W

Jag tror jag skrivit det förr, men gör en Kranio Sakral behandling hos Alexsei (Gudevik) i Älvsbyn. Det kostar 400 kr vilket är billigt, Lillemor Löf tar 800 kr i Umeå. Lycka till!

2012-02-09 @ 15:38:35
Postat av: Moa

Tack för påminnelsen Therese :) Ska försöka boka in en tid hos honom nästa gång jag ska hem!

2012-02-09 @ 17:07:34
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: evelina Lundberg

haha spikmattebilden var bra :-)

2012-02-11 @ 10:08:28
URL: http://evelinasworldofgreatness.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }