Bästa hårdbrödet

Innan jul blev jag inspirerad, som många gånger tidigare, av PT-Fia. Denna gång var det ett recept på ett hårdbröd. Jag gjorde en liten ändring i receptet och det blev hur gott som helst. Gav bort det i julklapp och därför har jag inte visat det tidigare.

Nu har mamma bakat brödet och då hon var här i helgen lämnade hon några brödbitar till mig. Tyvärr har det redan tagit slut.

Med julosten på är det godare än godis. Jag lovar.



2 dl dinkelmjöl, fullkorn
1 dl solrosfrön
1 dl sesamfrön
0,5 dl linfrön
0,5 tsk salt
0,5 dl rapsolja

Rör ihop, häll på 2,5 dl kokande vatten och rör om till en gröt. Stryk ut på en plåt med bakplåtspapper och skär i rutor. Grädda på 150 grader i ungefär en timma.

Världens enklaste och godaste!

Kommentarer
Postat av: evve

Ska kanske till Umeå med skolan den 1 feb, onsdag asså ;) Är inte riktigt säkert att jag får plats i bussen dit men oooooom!!

2012-01-25 @ 11:07:12
URL: http://evelinasworldofgreatness.blogg.se/
Postat av: Moa

Evve: Och då är jag ledig! Perfekt :)

2012-01-25 @ 18:49:48
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }