Ingen större nyhet va?

Klicka på bilden för att komma till DN:s artikel.


Tycker det känns skitbra att det uppmärksammas. Köttkonsumtionen kanske minskas en aning och den galna LCHF-hysterin kanske rinner ut i sanden. Kanske till och med far min går med på att äta mindre kött och mer vegetariskt. Men det kanske var lite väl mycket önsketänkande, jag vågar inte hoppas på för mycket...

I alla fall så blev jag väldigt sugen på en god fin köttbit mitt i detta. Fast det blir det inget av för sånt köper inte jag. Dels för att det är dyrt, dels för att jag ogillar köttindustrin, dels för att det känns dumt att äta en köttbit när jag kan äta annat och dels för att kött är dåligt får vårt klimat. Dessutom har jag aldrig lärt mig tillaga kött på ett bra sätt.

Jag är bäst på kyckling och vegetariskt. Det är liksom min grej.



Kommentarer
Postat av: Elin

Men Moa... allt kött kan väl inte vara så dåligt... Handlar det inte om den galna köttindustrin. Jag tror jag äter gott och bra kött från älg. Inga kossor eller grisar här inte...

Hoppas du blir bättre nu. Fått några provsvar ännu???

KRAM

2012-03-13 @ 21:03:31
Postat av: Moa

Elin: Älg är ju jättebra! Det vill jag också äta, men har tyvärr inte tillgång till det... Har fått lite olika provsvar. Mailar dig på FB :)

2012-03-13 @ 23:03:16
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Elin

Nä... det är på tok för dyrt att köpa i vanliga affärer, jag vet.. ;)

Har messat dig på FB

KRAM

2012-03-14 @ 09:55:19
Postat av: Therese W

Nu håller jag inte med dig Moa :) Har ätit LCHF i snart två månader månad och jag har inte ökat på mitt kött- eller fiskintag. Det är ju en lågkalorikost, inte en högprotein kost. Man byter kolhydrater mot fett för att hålla sig mätt. Jag äter däremot betydligt mer grönsaker och mer av smör och grädde :)



Här ser du även hur den där artikeln är vinklad;



http://www.kostdoktorn.se/lever-ohalsosamma-kottatare-kortare-liv/

2012-03-14 @ 14:59:20
Postat av: Moa

Therese: Jag inser väl att jag har lite fördomar mot LCHF. Men jag tänker så här: att om man ska minska sitt kolhydratintag så måste man väl äta mer proteiner för att bli mätt och alltså borde det bli mer kött på tallriken... Det finns ju såklart andra proteinkällor, men kött är väl vanligast. En ökning av fett blir det ju också eftersom det också mättar bra. Fast jag har aldrig testat LCHF så jag kan egentligen inte uttala mig, men det är inget jag heller komma att prova. Är generellt emot "dieter" och tycker väl att äta allsidigt borde vara bäst. Och om man vill gå ner i vikt: gör av med mer energi än vad man stoppar in.



Intressant artikel!

2012-03-14 @ 16:38:28
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }