Nyårsafton

Mina mål för 2013:
  • boka resa till Malawi, samla in pengar till BAHASI och åka dit
  • skaffa ett sommarjobb
  • 10 chins på chinsstång (barrholmen på gympan ej tillåten)
  • 65 kg i bänkpress
  • 20 dips
  • springa 1 mil
Gjorde allt förutom den där milen. Men jag hatar ju att springa och då kändes det ju bara dumt att plåga mig igenom en mil. Så jag försökte inte ens... Gjorde roligare saker. 
 
Men nu är det dett nytt år och nya möjligheter. Har inte knåpat ihop den nya listan än bara... Kanske blir något som 80 kg i bänkpress, 10 strikta chins, 30 dips, åka till Ghana, Malawi och Sydafrika. 


Nyårsafton firades i alla fall i Umeå med klasskompisar. Förrätten bestod av en gratinerad kräfttoast. Gottgott!


Grabbarna skulle fixa bean till huvudrätten, men det gick inte riktigt som det skulle... Receptet lästes av fel så det blev blaja av alltihop. Som tur var fanns det extraingredienser så de kunde börja om på nytt. 


Köttet köpte vi från en gård här i Umeå. Så då kändes det lite bättre i magen... Intalar mig själv att det var KRAV-märkt också. 

Till efterätt åt vi vaniljpannacotta med blandade bär. Supergott det med.
 
 

Kommentarer
Postat av: helon

Han har ingen certifiering men gården är ekologisk! :)

2014-01-04 @ 09:18:17
Postat av: Moa

Så bra :) Var helt säker på att det skulle vara ekologiskt men sen såg jag inget om det på hemsidan och blev osäker... Tur du har koll!

2014-01-05 @ 00:23:30
URL: http://moapavift.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }