Suck för röstningen hemhemma...

Fika till frukost och falafelrulle till lunch (som även var gårdagens middag). Vart är världen på väg? 

 
Ja, det kan man ju verkligen undra då Sverige röstade in Sverigedemokraterna till Europaparlamentet igår. Och ute i Europa ser det ännu värre ut. Herrejisses alltså...  
 
 
Tur jag ska tillbaka till Umeå ikväll! Där är det mer ordning på maten och SD fick "enbart" 4,4 procent av rösterna, MP braiga 18,5 procent och F! fick hela 9,2 procent (jämfört med här hemhemma där SD fick 12,1, MP 6,5 och F! bara 2,4). 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helon

Känner likadant om mitt hemhemma.. I Arvidsjaur totalt var tog SD 14%, men ännu i värre i Glommers: 16%!
Jag förstår inte ens hur det är möjligt, i lilla Glommers?

2014-05-26 @ 14:25:12
Postat av: Mamma

Jag ser ett mönster, antalet SD-röster står direkt i proportion till ortens utbildningsnivå.

2014-05-26 @ 16:34:38
Postat av: Moa

Helon: Man blir ju alldeles matt... Förstår inte hur folk tänker.
Morsan: Jag ska leta upp en krönika där de tog upp precis det :)

2014-05-27 @ 00:43:06
URL: http://moapavift.blogg.se/
Postat av: Helen

Om det står i direkt proportion till utbildningsnivå så måste Skåne och Blekinge var hyfsat IQ-befriade, då deras kommuner har röstat så att SD har fått 20-25% av rösterna..

2014-05-27 @ 10:35:03
Postat av: Sanna

Fruktansvärt sorligt :( Att folk kan va så dumma!!

2014-05-27 @ 12:03:24
Postat av: Elin

Boden var inte långt efter i procentenheter… skrämmande…!!! Verkar som om demokratibegreppet används som en ursäkt för främlingsfientlighet. Jag vill inte tro att människor är så obildade som valresultaten ger sken av men börjar onekligen tvivla :(

2014-05-28 @ 21:19:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }