Man kan visst ha en bra dag helt utan träning

Micke och jag har en temahelg denna långa ledighet och temat är förstås träning och hälsa. Det har gått hyfsat bra än så länge... Egentligen inte så mycket som skiljer från min vanliga vardag.

Torsdagen börjades med en morgonpromenad med inslag av jogg innan det var dags för plugg för min del. Sedan hann vi även med CXWORX och ett gympass (bröst och rygg). Maten vi ätit klassar jag också som nyttig. Proteingröt, surdegsbröd, smoothie, ägg, vegetarisk lasagne, pasta och skinksås och lax (jag köper ju inte lax längre, men jag hittade en gammal matlåda i frysen).

Idag har vi dock inte hunnit med någon träning eftersom jag höll på att förblöda på morgonen, var tvungen plugga och sen cyklade vi ner på stan där jag brände pengar och så såg vi The Avengers.

Micke insisterade på att vi skulle göra vårt matbesök på MAX. För mig blev det kycklingsallad (tänkte äta vegetariskt, men fajitasalladen innehöll tacochips och ostsås som inte kändes särskilt inspirerande och den vegetariska salladen var tråkig) och kranvatten. Micke bröt vårt tema och högg in på en friskoburgare, en cheeseburgare, strips, ostsås och en cola.

Min goda mat, men det går inte att jämföra med den saknade falafeln

Mickes begär efter skitmat gick lite över styr...

Under bion tryckte jag ner naturgodis och vatten i magen min. Nästa gång ska jag vara förberedd med en fruktsallad eller smoothie i väskan. Frukt är lätt det bästa och godaste!

Imorgon blir det nya tag med morgonpromad och cardiotraining.
Trackback
RSS 2.0
img{ border: 0px; }